Ę دفتر حفظ و نشر آثار آل محمدŦ پیرو اصولِ مِنْ آلِ الرسُول هستیم  تفسیر حدیث فقط با احادیث و قرآن  تفسیر قرآن فقط با تفسیر آل محمد Ŧ در پی تصحیح اعتقادات باشید قال جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ عَليْهِ السَّلاَم پرهيز کن از اينكه مردى را به غیر از  حجت خدا به پيشوائى برگزينى  و هر چه گفت  تصديقش كنى  الکافي ،  مرحوم کلینی  جلد 2 ص 298

جامع ابزارهای شیعه دعا ها  زیارت قرآن 30 جزء   114سوره تعقیبات نماز آداب زندگی عمل ایام  تقویم شیعه اشعار رسانه شیعه روضه مداحی تواشیح

لیست آخرین مطالب

دیدگاه ها

به چه دلیل دیدگاه خود را ثبت کنم ؟

 با ثبت نظر و دیدگاه ، بر پایه احادیث و آیات محکم با آدرس ، ما را در ثبت عقاید صحیح یاری کنید.هیچ کس از خطا و...مبری نیست و فقط چهارده معصوم داریم (علیهم السلام)

شرایط دیدگاه :

دیدگاه باید بر پایه احادیث شیعه و آیات محکم قرآن و بدون تعصب  باشد. در غیر این صورت حذف می شود .

راهنمای ثبت دیدگاه  :

ثبت آدرس ایمیل ، اختیاری است و برای پیگیری پاسخ ها به دیدگاه شما خوب است و برای عموم نمایش داده نمی شود .

بعد از زدن دکمه ارسال دیدگاه ، نتیجه  زیر فرم ، پایین تر  نمایش داده می شود .

برای ما مهم بود تا کاربر بعد از ایجاد دیدگاه خود ، بتواند متن خود را ویرایش کند  به احتمال زیاد آنها هم اشتباه می کنند، از این رو تا 24 ساعت این امکان وجود دارد .

دعا های باطل کردن سحر و جادو و دفع شر جن

بسم الله الرحمن الرحیم ، حضرت  امام امیرالمؤمنین  علیه السلام  برای  حفظ از هر شَرّی و باطل کردن سحر و جادو این حِرز  را  مى ‏نوشتند  و بر بازوى راست مبارک خود مى ‏بستند :  أي كنوش أي كنوش أره

حدیثی که در معارف بسیار کاربرد دارد و بعض از محبین معصومین علیهم السلام آن را تحریف کرده اند (حتی بعد از ارشاد امام علیه السلام)

[نقل از کتاب شریف بصائر الدرجات مرحوم صفار قمی اعلی الله مقامه به دو سند مختلف] ، عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنِ اَلْقَاسِمِ بْنِ اَلرَّبِيعِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ صَبَّاحٍ اَلْمَدَائِنِيِّ عَنِ اَلْمُفَضَّلِ : أَنَّهُ كَتَبَ إِلَى أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ

محدث

برای جستجو در این احادیث از کلید ترکیبی ctrl+F روی کیبرد کامپیوتر استفاده نمایید و واژه مورد نظر را جستجو کنید . 17* الکافي (محمد بن یعقوب کلینی اعلی الله درجته متولد 258 ق)  ج۶ ص۵۵۰ | الخصال (شیخ صدوق

معرفی شیخ بزرگوار صدوق

فهرست آثار شیخ صدوق مجموعه تألیفات و رساله‌های علمی شیخ صدوق (۳۰۵ ـ۳۸۱ق) ایشان محدثی امامی است و به دعای سیدی و مولای حضرت امام زمان علیه السلام و عجل الله فرجه به دنیا آمد و پدرش اِبنِ بابَوَیْه قمی

حرز و دعایی برای هر صبح و شب أَصْبَحْتُ اللَّهُمَّ مُعْتَصِماً بِذِمَامِكَ الْمَنِيعِ اَلَّذِي لاَ يُطَاوَلُ…

قَالَ: فَقُلْتُ لَهُ ذَاتَ يَوْمٍ: يَا سَيِّدِي، قَدْ وَقَعَ لِي اِخْتِيَارُ اَلْأَيَّامِ عَنْ سَيِّدِنَا اَلصَّادِقِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) مِمَّا حَدَّثَنِي بِهِ اَلْحَسَنُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ مُطَهَّرٍ ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سُلَيْمَانَ اَلدَّيْلَمِيِّ ، عَنْ أَبِيهِ ، عَنْ سَيِّدِنَا اَلصَّادِقِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) فِي كُلِّ شَهْرٍ فَأَعْرِضُهُ عَلَيْكَ. فَقَالَ لِي: اِفْعَلْ، فَلَمَّا

سیدتی و مولاتی فاطمة الزهرا علیهاالسلام در قرآن

علیّ بن ابراهیم قمی اعلی الله مقامه در تفسیر خود از سیدی و مولای امام باقر العلوم  علیه افضل الصلاه والسلام در ذیل این آیه شریفه «إنَّها لإحْدَی الکُبَر / نَذیراً لِلْبَشَر» سوره مدّثّر ، آیه 35 و 36 «او

معرفت به خلقت نوری سیدتی و مولاتی فاطمة الزهرا علیهاالسلام

عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ علیه‌السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی‌الله‌علیه‌وآله خُلِقَ نُورُ فَاطِمَةَ قَبْلَ أَنْ تُخْلَقَ الْأَرْضُ وَ السَّمَاءُ فَقَالَ بَعْضُ النَّاسِ یَا نَبِیَّ اللَّهِ فَلَیْسَتْ هِیَ إِنْسِیَّةً فَقَالَ فَاطِمَةُ حَوْرَاءُ إِنْسِیَّةٌ قَالَ یَا نَبِیَّ

آیا با غضب حضرت فاطمه صلوات الله علیها ، خداوند غضب میکند ؟ حضرت به چه کسانی غضب کردند

إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهِینا معنی آیه 33 سوره احزاب : قطعاً آنان كه خدا و پیامبرش را مى‏آزارند، خدا در دنیا و آخرت لعنتشان مى‏كند، و براى

002000 – فضیلت قرائت و معرفی سوره بقره

فضیلت و ثواب قرائت سوره بقره   1) عَنْ سَعْدٍ اَلْإِسْكَافِ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : أُعْطِيتُ اَلطِّوَالَ مَكَانَ اَلتَّوْرَاةِ ، وَ أُعْطِيتُ اَلْمِئِينَ مَكَانَ اَلْإِنْجِيلِ ، وَ أُعْطِيتُ اَلْمَثَانِيَ مَكَانَ اَلزَّبُورِ ، وَ فُضِّلْتُ بِالْمُفَصَّلِ سَبْعَ وَ سِتِّينَ سُورَةً . عیاشی، از سعد اسکاف، از

002002 – تفسیر – ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فيهِ هُدىً لِلْمُتَّقينَ [2]

الباقر (علیه السلام)- ذلِکَ الْکِتابُ لا رَیْبَ فِیهِ قَالَ: الْکِتَابُ أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) لَا شَکَّ فِیهِ أَنَّهُ إِمَامُ هُدیً لِلْمُتَّقِینَ. امام باقر (علیه السلام) منظور از کتاب، امیرالمؤمنین (علیه السلام) است. هیچ شکّی [در حقیقت امیرالمؤمنین علیه السلام] وجود ندارد که

منتخبی از احادیث امر به معروف و نهی از منکر

📗الکافي شیخ کلینی (اعلی الله مقامه) ,  جلد۵  ,  صفحه۵۵ – 📙تهذيب الأحکام  شیخ طوسی (اعلی الله مقامه) ,  جلد۶  ,  صفحه۱۸۰   -📘  الوافي  ج۱۵ ص۱۶۹ -📙 تفسير الصافي  ج۱ ص۳۶۷ -📕 تفسير كنز الدقائق  ج۳ ص۱۹۴ -📗 وسائل الشیعة 

فرمایشات معصومین علیهم السلام درباره موسیقی

احادیث زیادی در نهی از موسیقی دوستان اقل موسیقی سنتی تار و طبل است و طبق این احادیث متواتر و معتبر ، حرام است   وقتی تار حرام است چطور موسیقی پاپ حرام نباشد  وقتیکه یک تار حرام است ، چطور

نباید کلمه رمضان را تنها گفت باید گفته شود ماه رمضان

بسیار شایع شده بین مردم حتی در بین اهل علم و منبری ها  وقتیکه از ماه رمضان سخن به میان می آورند  کلمه ماه را نمی‌گویند از این رو  احادیث زیر  بعرض میرسد : عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ

لغتنامه عربی به فارسی با تجزیه

الله =  نام اعظم پروردگار و اسم جلاله هلال = ماه نو شَمْس = خورشید آسمان = سَماء قَمَرَ = ماه أَیْنَ = کجا ؟      اسم ، تهی ، اسم استفهام  ، مبنی بر فتح ، نکره ،

002002 – تفسیر آیه 2 سوره بقره: ذَلِکَ الْکِتَاب لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدًی لِّلْمُتَّقِین

 ذَلِکَ الْکِتَاب لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدًی لِّلْمُتَّقِینَ (2) [آن کتاب با عظمتی است که شک درآن راه ندارد ومایه هدایت متقین است] ابو بصیر، از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام روایت کرده است که ایشان فرمودند : کتاب، علی

مقاله در اینکه چرا نباید کودکان را به مساجد ببریم و معنی کودک چیست ؟

قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : جَنِّبُوا مَسَاجِدَكُمُ اَلْبَيْعَ وَ اَلشِّرَاءَ وَ اَلْمَجَانِينَ وَ اَلصِّبْيَانَ وَ اَلْأَحْكَامَ وَ اَلضَّالَّةَ وَ اَلْحُدُودَ وَ رَفْعَ اَلصَّوْتِ حضرت امام صادق (عليه السلام) فرمودند: مسجدهاى تان  را از خريد و فروش و ديوانگان

آداب و احکام و فضائل برادری

1ثواب برادر یافتن داود بن سلیمان غازى گوید: از حضرت امام رضا (علیه السلام ) شنیدم كه می‏فرمودند : هر كس برادرى در راه خدا پیدا كند همانا خانه ‏اى در بهشت بدست آورده است. الأمالی (للمفید) / ، ص:

تفسیر سوره الحمد – از آیه 2 تا آخر سوره الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ (2)…وَلاَ الضَّالِّینَ (7)

«الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ (2)…وَلاَ الضَّالِّینَ (7)   [ستایش خدایی را که پروردگار جهانیان * رحمتگر مهربان * (و) خداوند روز جزاست * (بار الها) تنها تو را می پرستیم و تنها از تو یاری می جوییم* ما را به

مناقب و صلواتی زیبا برای امیرالمؤمنین علیه السلام

حضرت امام هادی علیه السلام در یک زیارت جامعه طولانی فرمودند : … اَللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى وَلِيِّكَ وَ دَيَّانِ دِينِكَ، وَ الْقَائِمِ بِالْقِسْطِ مِنْ بَعْدِ نَبِيِّكَ، عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، وَ إِمَامِ الْمُتَّقِينَ، وَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ، وَ

احادیث ربا و آثار پلید آن (وام ربا)

رسول خدا  صلي الله عليه و آله در حدیث طولانی فرمودند …  خداى عزوجل رباخوار و ربا دهنده و نويسنده و شاهد بر آن را لعنت كرده است مشاهده متن عربی و سند رسول خدا  صلي الله عليه و آله

آخرین توقیع (نوشته) حضرت صاحب الامر علیه السلام به سفیر خاص چهارم

حَدَّثَنَا أَبُو مُحَمَّدٍ اَلْحَسَنُ بْنُ أَحْمَدَ اَلْمُكَتِّبُ قَالَ: كُنْتُ بِمَدِينَةِ اَلسَّلاَمِ فِي اَلسَّنَةِ اَلَّتِي تُوُفِّيَ فِيهَا اَلشَّيْخُ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ اَلسَّمُرِيُّ قَدَّسَ اَللَّهُ رُوحَهُ فَحَضَرْتُهُ قَبْلَ وَفَاتِهِ بِأَيَّامٍ فَأَخْرَجَ إِلَى اَلنَّاسِ تَوْقِيعاً نُسْخَتُهُ – بسم الله الرحمن الرحيم  – يَا عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ اَلسَّمُرِيَّ أَعْظَمَ اَللَّهُ أَجْرَ إِخْوَانِكَ فِيكَ فَإِنَّكَ مَيِّتٌ مَا بَيْنَكَ وَ بَيْنَ سِتَّةِ أَيَّامٍ فَاجْمَعْ أَمْرَكَ وَ لاَ تُوصِ إِلَى أَحَدٍ يَقُومُ مَقَامَكَ بَعْدَ وَفَاتِكَ

احادیث نهی از ریاست طلبی و رئیس بودن

عَنْ أَبِي حَمْزَةَ اَلثُّمَالِيِّ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : إِيَّاكَ وَ اَلرِّئَاسَةَ وَ إِيَّاكَ أَنْ تَطَأَ أَعْقَابَ اَلرِّجَالِ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَمَّا اَلرِّئَاسَةُ فَقَدْ عَرَفْتُهَا وَ أَمَّا أَنْ أَطَأَ أَعْقَابَ اَلرِّجَالِ فَمَا ثُلُثَا مَا فِي يَدِي إِلاَّ مِمَّا وَطِئْتُ أَعْقَابَ اَلرِّجَالِ فَقَالَ لِي لَيْسَ حَيْثُ تَذْهَبُ إِيَّاكَ أَنْ تَنْصِبَ رَجُلاً دُونَ اَلْحُجَّةِ فَتُصَدِّقَهُ فِي كُلِّ مَا قَالَ  📚 الکافي  ,  جلد۲  ,  صفحه۲۹۸ ابو حمزه ثمالى گويد: حضرت امام صادق عليه السّلام فرمودند : پرهيز کن از رياست و پرهيز کن  از اينكه دنبال مردم روى،

احادیثی که با آیات محکم قرآن مخالف باشند ، رد میشوند

عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ عَلَى كُلِّ حَقٍّ حَقِيقَةً وَ عَلَى كُلِّ صَوَابٍ نُوراً فَمَا وَافَقَ كِتَابَ اللَّهِ فَخُذُوهُ وَ مَا خَالَفَ كِتَابَ اللَّهِ فَدَعُوه‏

حدیثی درباره عقل

هشام بن حكم گويد:أبو الحسن موسى بن جعفر(عليه السّلام) به من فرمود: اى هشام به راستى خداى تبارك و تعالى و اهل عقل و فهم را در كتاب خود مژده داده و فرموده(20 سوره 39):«مژده ده بدان بنده‌هايم كه به سخن گوش كنند

آیا درست است لَيْسَ اَلْعِلْمُ بِكَثْرَةِ اَلتَّعَلُّمِ علم بدست نمی آید به زیادی خواندن و نوشتن

  عَنْ عُنْوَانَ اَلْبَصْرِيّ :…مَا سَأَلْتُهُ فَقَالَ يَا أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ لَيْسَ الْعِلْمُ بِالتَّعَلُّمِ إِنَّمَا هُوَ نُورٌ يَقَعُ فِي قَلْبِ مَنْ يُرِيدُ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَنْ يُبْدِيَهُ فَإِنْ أَرَدْتَ اَلْعِلْمَ فَاطْلُبْ أَوَّلاً مِنْ نَفْسِكَ حَقِيقَةَ اَلْعُبُودِيَّةِ وَ اُطْلُبِ اَلْعِلْمَ

دو معجره از امیرالمؤمنین علیه السلام

روی آب رفتن مرد یهودی و ایمان آوردن او بعد از یافتن حقیقت قال: إن أمير المؤمنين عليه السّلام مرّ في‏ طريق‏ فسايره‏ خيبري‏ فمرّ بواد قد سال‏ فركب الخيبري مرطه و عبر على الماء ثم نادى أمير المؤمنين عليه

احادیث غیبت امام زمان علیه السلام و عجل الله فرجه

حضرت صاحب الامر علیه السلام و عجل الله فرجه  در بخشی از  حدیث  شریف فرمودند : أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ‏ الْفَرَجِ‏ فَإِنَ‏ ذَلِكَ‏ فَرَجُكُم‏  ترجمه : اکثر دعای شما باید براى تعجيل در فرج باشد كه همان فرج و گشايش شما است

سوره حمد تفسیر آیه ﴿٢﴾ – الْحَمْدُ لِلَّـهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ

الْحَمْدُ لِلَّـهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﴿٢﴾ حمد و سپاس مخصوص خداوندى است که پروردگار جهانیان است عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ هِشَامٍ عَنْ مُيَسِّرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ  اَلسَّلاَمُ قَالَ: شُكْرُ اَلنِّعْمَةِ اِجْتِنَابُ اَلْمَحَارِمِ وَ

احادیث تقیه

[تفسير الإمام عليه السلام ] : قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ: وَ إِلٰهُكُمْ إِلٰهٌ وٰاحِدٌ – لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ اَلرَّحْمٰنُ اَلرَّحِيمُ  قَالَ اَلْإِمَامُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ إِلَهُكُمُ اَلَّذِي أَكْرَمَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ عَلِيّاً عَلَيْهِ السَّلاَمُ بِالْفَضِيلَةِ وَ أَكْرَمَ آلَهُمَا اَلطَّيِّبِينَ بِالْخِلاَفَةِ وَ أَكْرَمَ شِيعَتَهُمْ بِالرَّوْحِ وَ اَلرَّيْحَانِ وَ اَلْكَرَامَةِ وَ اَلرِّضْوَانِ وَاحِدٌ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَ لاَ نَظِيرَ وَ لاَ عَدِيلَ – لاَ

جزای تفسیر قرآن به رأی (رای و عقل و نظر شخصی) چیست ؟ راسخون که طبق قرآن مفسر آن هستند چه کسانی میباشند ؟

این رساله به دو موضوع پرداخته که در قسمت اول به موضوع اینکه راسخونِ در علم که قرآن در ایه 7 سوره آل عمران  فرموده وَمَا یَعْلَمُ تَأْوِیلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ  راسخون در علم فقط میتوانند قرآن را

دعایی برای برآورده شدن حاجت که تمسک به بسم الله الرحمن الرحیم دارد

حضرت امام صادق علیه السلام  فرمودند : هرگاه حاجتی داشتی [برای برآورده شدنش] سه روز: چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه را روزه بگیر و آنگاه که نماز جمعه را به‌جاآوردی این دعا را بخوان: اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِ بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ  اَلْحَيِّ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ مِلْءَ اَلسَّمَاوَاتِ وَ مِلْءَ اَلْأَرْضِ وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ  اَلَّذِي لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ اَلْحَيُّ اَلْقَيُّومُ  اَلَّذِي

احادیثی در اینکه گرفتاری ها و حوادث و بلا ها برای پاک شدن گناه شیعیان است …

حضرت إمام صادق عليه السّلام فرمودند : و چه بسا!برخى از شيعيان ما،در آغاز كار، [بِسْمِ‌ اَللّٰهِ‌ اَلرَّحْمٰنِ‌ اَلرَّحِيمِ‌] را (فراموش كند و)واگذارد!نتيجة؛خدا بگرفتارى و بلا،دچارش كند براى اينكه؛آگاه و بيدارش سازد!تا شكر و ثناى او بجاى آورد.و در آن

حدیث نزول نماز در معراج

شيخ فقيه ابو جعفر محمّد بن على بن الحسين بن موسى بن بابويه قمى مصنّف اين كتاب مى‌گويد: پدرم و محمّد بن الحسن بن احمد بن الوليد رضى اللّٰه عنهما از سعد بن عبد اللّٰه از محمّد بن عيسى بن